Najważniejsze dla nas jest Twoje bezpieczeństwo i satysfakcja. Chcemy, abyś wiedział jak chronimy i wykorzystujemy Twoje dane osobowe i dane innych klientów, korzystających z naszego Sklepu znajdującego się na stronie www.dladomudlaciebie.pl. Chcemy Cię także ostrzec przez zagrożeniami, jakie czyhają w Internecie i jak im zapobiegać. Zapoznaj się z naszą poniższą Polityką Prywatności. W razie wątpliwości skontaktuj się z nami, chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania.

Czego można się spodziewać po polityce prywatności w zakresie ochrony danych osobowych?

Dokument ten przedstawia metody oraz zasady przetwarzania danych osobowych użytkowników dokonujących zakupów w naszym Sklepie lub użytkowników korzystających z witryny Sklepu należącego do Platforma Możliwości POV Sp. z o.o. Dowiesz z niego w jaki sposób będziemy korzystać z danych osobowych, które nam powierzyłeś. Z dokumentu dowiesz się również jakie są Twoje prawa w zakresie przetwarzania danych osobowych i jak się z nami skontaktować.

Kto jest administratorem moich danych i jak się z nim skontaktować?

Informujemy, że administratorem Twoich danych osobowych jest:

Platforma Możliwości POV sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie, adres: Piaseczno, ul. Julianowska 37 (kod pocztowy: 05-500), wpisana do rejestru  przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000744015, Regon 380965711, NIP: 1231407593, kapitale zakładowym 10.000 zł (dalej: POV) – zasadniczym celem przetwarzania Twoich danych przez administratora jest tworzenie bazy danych o preferencjach zakupowych klientów Sklepu i kierowanie do nich zindywidualizowanych ofert zakupu produktów, przy czym takie przetwarzanie Twoich danych będzie miało miejsce jeśli uprzednio wyraziłeś na nie swoją zgodę.  Dodatkowym celem przetwarzania Twoich danych przez administratora jest obsługa klientów w Sklepie (rozumiana jako zainicjowanie zawarcia umowy sprzedaży, zawarcie takiej umowy, jej realizacja, posprzedażowa obsługa klienta, np. obsługa zwrotów i reklamacji oraz zarchiwizowanie danych klienta w księgach handlowych;

Administrator wyznacza cel i sposób przetwarzania Twoich danych.

Z POV możesz skontaktować się pisząc na adres e-mail: dladomudlaciebie@pov.com.pl, pod adresem ul. Julianowska 37, 05-500 Piaseczno lub dzwoniąc pod numer telefonu 506 112 749.

Dokładamy starań, abyś mógł wygodnie zarządzać danymi osobowymi, które nam powierzyłeś. Jeśli nie chcesz na przykład otrzymywać od nas wiadomości e-mail wystarczy, że klikniesz w stosowne pole o rezygnacji znajdujące się w treści każdego maila, którego od nas otrzymasz.

Powierzone  nam dane osobowe są bezpieczne. Zobowiązujemy się do ich wykorzystania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018 poz. 1000) („Ustawa”) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) („RODO”).

Jakie dane osobowe są gromadzone, a jakich danych nie gromadzimy?
Dane osobowe oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Zwyczajowo gromadzimy podstawowe dane, które pozwalają nam się kontaktować z naszymi użytkownikami oraz zrealizować zamówienia składane w naszym Sklepie. Są to: imię i nazwisko, firma pod którą klient prowadził działalność gospodarczą, adres (zamieszkania, siedziby, dostawy), numer telefonu, adres e-mail, numer NIP, numer rachunku bankowego, informacje o zamówieniu, sposobie dostawy, adres IP komputera, historia aktywności w Sklepie, dane które użytkownik Sklepu przekazuje poprzez formularze zamieszczone w Sklepie oraz inne dane wskazane w tej polityce prywatności (patrz: pliki Cookies i profilowanie). Czasami możemy zbierać dane dodatkowe i będą one zależeć od charakteru szczególnych usług, z których chce skorzystać użytkownik. Zawsze będą to jednak takie dane, które dobrowolnie poda nam użytkownik.

W żadnym wypadku nie będziemy zbierać  i przetwarzać danych osobowych wrażliwych: ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych oraz danych genetycznych, danych biometrycznych w celu jednoznacznego zidentyfikowania osoby fizycznej lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej tej osoby.

Jaka jest podstawa prawna przetwarzania danych?
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych Twoich i innych klientów Sklepu jest:
1)    art. 6 ust. 1 lit. a) RODO - w przypadku wyrażenia przez Ciebie zgody na otrzymywanie informacji handlowych i newslettera lub zgody na przekazywanie historii Twojej aktywności i zakupów w Sklepie;
2)    art. 6 ust. 1 lit. b) RODO - w sytuacji, gdy przetwarzanie Twoich danych jest niezbędne do wykonania umowy, której jesteś stroną, lub do podjęcia działań na Twoje żądanie, przed zawarciem umowy – np. podczas składania zamówień w Sklepie;
3)    art. 6 ust. 1 lit. c) RODO - w sytuacji, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – np. musimy przechowywać je dla celów podatkowych;
4)    art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – w przypadku, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez nas lub przez stronę trzecią – szerzej o nich poniżej.

Związku z tym, że przetwarzamy Twoje dane również na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, informujemy Cię, że wynika to z następujących prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez nas lub przez stronę trzecią:
1)    dochodzenia roszczeń przysługujących nam i firmom kurierskim;
2)    zaspokajania roszczeń kierowanych do nas lub obroną przed takimi roszczeniami;
3)    marketingu bezpośredniego dotyczącego naszych produktów i usług.

Informujemy, że  podanie nam danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym oraz że nie jesteś zobowiązany do ich podania. Podanie danych osobowych w celach marketingowych i handlowych jest dobrowolne i nie uzależniamy wykonania jakichkolwiek usług od uzyskania Twojej zgody na korzystania z Twoich danych w celach marketingowych i handlowych. Jeżeli zamówiłeś/aś u nas produkt to podanie danych jest konieczne dla wykonania umowy.

Jak długo przetwarzamy Twoje dane?
Twoje dane osobowe zebrane w związku z zawarciem umów będą przechowywane w trakcie ich obowiązywania oraz przez okres w zakresie w jakim ich przetwarzanie jest niezbędne do wywiązania się przez nas z obowiązków nałożonych przez prawo, zwłaszcza sprawozdawczości finansowej (rozliczeń podatkowych). Okres ten może ulec wydłużeniu do czasu upływu okresu przedawnienia roszczeń przysługujących POV od klientów oraz roszczeń klientów wobec POV.
Twoje dane osobowe, które uzyskaliśmy na skutek odpowiedniej zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych i handlowych, będą przetwarzane stale, chyba że wcześniej cofniesz swoją  zgodę na  ich wykorzystywanie. Niemniej jednak możemy przechowywać Twoje dane po cofnięciu przez Ciebie zgody jeśli to przetwarzanie jest uzasadnione przepisami prawa lub przewidujemy, że archiwizacja Twoich danych jest konieczna do ochrony naszych praw.  
Będziemy przetwarzać Twoje dane tylko w takich celach  na jakie zgodziłeś/aś się poprzez kliknięcia w odpowiednie pola formularza zamieszczonego w Sklepie lub w inny wyraźny sposób.

Kiedy i jak zbieramy dane?
Twoje dane osobowe zbieramy, gdy korzystasz z naszego Sklepu, np. podczas:
1)    składania zamówień, zawierania i realizacji umów dotyczących produktów dostępnych w Sklepie;
2)    korzystania z funkcjonalności Sklepu;
3)    rejestracji w Sklepie w trakcie zakładania Konta Klienta – o ile będzie taka możliwość;
4)    weryfikacji i identyfikacji Ciebie, jak i innych Klientów (np. podczas logowania).
Przetwarzanie odbywa się w sposób elektroniczny lub manualny. Korzystamy również z wysyłki automatycznej korespondencji elektronicznej.

Dlaczego zbieramy dane?
Wykorzystujemy zebrane dane do następujących celów:
1)    umożliwienia korzystania z funkcjonalności Sklepu (dokonywania zamówień, umożliwienia zalogowania się do Sklepu);
2)    związanych z  zawieraniem i realizowaniem umów zawieranych w Sklepie, obsługi należności i roszczeń związanych z nimi (zbieramy i korzystamy z danych w szczególności celem realizacji zamówień, dostawy produktów, sporządzania dokumentacji księgowej, prowadzenia procesu reklamacyjnego i windykacyjnego itp.);
3)    przesyłania informacji o zmianie regulaminów Sklepu;
4)    komunikacji z klientami;
5)    w celu weryfikacji jakości świadczonych usług, celem prowadzenia statystyk rynkowych (możemy sprawdzać jak wielu użytkowników odwiedza nasz Sklep jak długo przebywa w Sklepie i jakie treści ich szczególnie interesują, tak aby dopasować treść Sklepu do potrzeb jego użytkowników, badać poziom satysfakcji), oraz w celach profilowania użytkowników (patrz niżej Profilowanie i pliki „Cookies”);
6)    realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego;
7)    w celach (za uprzednio wyrażoną przez użytkownika zgodą) handlowych i promocyjnych (np. wysyłanie użytkownikowi informacji handlowych o różnych produktach i usługach, naszych i naszych zaufanych partnerów, wysyłanie informacji o różnych konkursach, akcjach promocyjnych, zarówno naszych jak i naszych zaufanych partnerów). Co istotne każdorazowo zgoda na przetwarzanie w taki sposób danych osobowych jest dobrowolna i nie uzależniamy od niej możliwości korzystania z naszych usług; każdorazowy zakres wykorzystywania danych w celach marketingowych i handlowych zależy od tego, na co zgodził się dany użytkownik.

Kto będzie odbiorcą danych?
Szanujemy dane osobowe wszystkich klientów Sklepu. Nie sprzedajemy ich, nie udostępniamy ich osobom trzecim, poza wyjątkami wskazanymi w niniejszej Polityce Prywatności. Dlatego też chcemy, abyś wiedział, że odbiorcą Twoich danych będzie POV. Pozwoli to na stworzenie bazy danych o preferencjach zakupowych klientów Sklepu i kierowanie do nich zindywidualizowanych ofert zakupu produktów.  

W innych przypadkach dane mogą zostać przekazane osobom trzecim, tylko i wyłącznie w przypadku gdy korzystamy z usług podwykonawców, szczególnie tych którzy w naszym imieniu i na naszą rzecz:
1)    zarządzają naszymi bazami danych, systemem informatycznymi i teleinformatycznymi (np. hosting),
2)    zajmują się dochodzeniem naszych roszczeń i obsługą prawną,
3)    zajmują się obsługą księgową,
4)    odpowiadają za logistykę dostaw i przechowywanie produktów, w szczególności Point of View sp. z o.o. ska z siedzibą w Piasecznie,
a także:
5)    ubezpieczycielom, bankom, SKOK-om, operatorom systemu płatności,
6)    firmom kurierskim.
Podmioty te nie są administratorami danych, a powierzone dane wykorzystują tylko w celach wskazanych przez nas i wynikających z powyżej opisanych podstaw. Dane wynikające ze zbierania tzw. Cookies są przetwarzane przez naszych zaufanych partnerów, których lista wskazana jest poniżej (patrz: Profilowanie i pliki „Cookies”).
Dane osobowe są udostępnione naszemu partnerowi biznesowemu Spectrum Brands Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku 7a; 02-366 Warszawa, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy m. st. Warszawy pod numerem KRS: 0000063377, NIP: 9511983304, REGON: 016359527, który staje się ich odrębnym Administratorem. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować drogą elektroniczną pod adresem mailowym iod@eu.spectrumbrands.com. Dane osobowe będą udostępniane są w celach marketingowych, za Twoją zgodą, np. w przypadku zapisu do Newslettera. 

Czy wykorzystujemy zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie?
Czasami korzystamy z systemów do podejmowania zautomatyzowanych decyzji na podstawie Twoich danych osobowych, jeśli to konieczne, aby wykonać zawartą umowę lub jeśli wyraziłeś/aś na to zgodę. Masz prawo do sprzeciwu wobec takich zautomatyzowanych decyzji zwrócenia się do nas o to, aby decyzję taką podjęła prawdziwa osoba – czyli uzyskać interwencję ludzką. W wyniku procesu zautomatyzowanych decyzji możemy też przedstawiać Ci oferty handlowe dotyczące asortymentu naszego Sklepu poprzez przekazywanie Ci ofert produktów, które naszym zdaniem mogą Cię zainteresować. Twoje dane z zakresu aktywności w Sklepie takie jak logowanie, odwiedzane strony, przeglądane produkty, dane transakcyjne takie jak wartość i ilość zakupów, okres w którym zostały dokonane transakcje, rodzaje zakupionych produktów, sposób dostawy będą automatycznie przetwarzane przez dedykowane aplikacje informatyczne i mogą podlegać ocenie i wnioskowaniu analitycznemu i statystycznemu przez uprawnione osoby. Ww. proces analityczny będzie realizowany w celu dopasowania ofert i komunikacji marketingowej do profilu klienta.

Jak zmienić lub usunąć informacje? Jakie mam prawa?
W sprawach związanych z Twoimi danymi możesz kontaktować się z nami poprzez wysłanie maila właśnie na adres: dladomudlaciebie@pov.com.pl. Adresy te służą temu, abyś mógł z nami kontaktować się w sprawie swoich danych oraz abyś mógł realizować swoje prawa związane z udostępnionymi  nam danymi.

Pamiętaj, możesz:
1)    żądać od nas dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, jak również ograniczenia przetwarzania Twoich danych, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, masz także prawo do przenoszenia danych. W szczególności w dowolnym momencie możesz przeglądać lub modyfikować swoje dane w panelu klienta po zalogowaniu do Konta Klienta. Poinformuj nas tylko o swoim żądaniu korzystając z funkcjonalności Sklepu, listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Danych osobowych użytych do złożenia zamówień i zawarcia umów sprzedaży nie można zmienić ani usunąć, gdyż są one integralną częścią umów;
2)    wnieść skargę do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), jeśli sądzisz, że dotyczące Ciebie przetwarzanie danych osobowych narusza obowiązujące przepisy w zakresie ochrony danych osobowych;
3)    w przypadku wyrażenia przez Ciebie zgody na przetwarzanie danych osobowych, np. w celu otrzymywania informacji handlowych, możesz tę zgodę w każdym momencie cofnąć całkowicie lub częściowo klikając w odpowiednie pole treści e-maila którego od nas otrzymałeś lub składając nam stosowne oświadczenie w formie pisemnej lub e-mailowej. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pomimo cofnięcia zgody możemy nadal wysyłać do Ciebie wiadomości, które zostały zamówione (np. statusy zamówień, elektroniczne obrazy faktur) lub dotyczą systemów, usług, produktów, dokumentów, a ze swej natury wymagają wysłania powiadomienia.

W przypadku otrzymania od Ciebie żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, żądania przeniesienia danych lub niepodlegania pod decyzję opierającą się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych - bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie miesiąca od otrzymania żądania, udzielimy Ci informacji o działaniach podjętych w związku z Twoim żądaniem. W razie potrzeby, z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań, możemy przedłużyć termin odpowiedzi o kolejne dwa miesiące. W terminie miesiąca od otrzymania żądania zawsze poinformujemy Cię o takim przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyn opóźnienia. Jeśli przekazałeś swoje żądanie elektronicznie, w miarę możliwości informację również przekażemy elektronicznie, chyba że zażądasz innej formy.  W przypadku, gdy nie podejmiemy działań w związku z Twoim żądaniem, niezwłocznie – najpóźniej w terminie miesiąca od otrzymania żądania – poinformujemy Cię o powodach niepodjęcia działań oraz o możliwości wniesienia skargi do organu nadzorczego oraz skorzystania ze środków ochrony prawnej przez sądem.

Udzielenia powyższej informacji jest wolne od opłat, jednakże jeżeli Twoje żądania są ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter, możemy:
1)    pobrać rozsądną opłatę albo
2)    odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.

W przypadku powzięcia przez Ciebie informacji o naruszeniu ochrony danych, powiadom nas o tym niezwłocznie. Umożliwi nam to podjęcie niezbędnych kroków.

Pliki „Cookies” i profilowanie  
Informujemy, iż w celu dostosowania treści i usług naszego serwisu internetowego  do indywidualnych zainteresowań oraz potrzeb użytkowników, używamy informacji zapisywanych przez serwery Sklepu na urządzeniach końcowych użytkownika (komputer, tablet, smartphone etc.), które serwery mogą odczytać przy każdorazowym połączeniu się z tego urządzenia, czyli tzw. „Cookies”, Serwery te  mogą także używać innych technologii o funkcjach podobnych lub tożsamych z „Cookies”.

„Cookies” to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które poprzez zapisanie w urządzeniu końcowym użytkownika umożliwiają poznanie jego zachowań, zainteresowań i potrzeb. „Cookies” dostarczają m.in. danych statystycznych o korzystaniu przez użytkowników ze Sklepu i jego funkcjonalności. „Cookies” co do zasady nie identyfikują danych osobowych użytkownika. „Cookies” zawsze zawierają nazwę domeny Sklepu, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym.

„Cookies” mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika Sklepu, a następnie wykorzystywane przez współpracujących ze Spółkami reklamodawcami, firmami badawczymi czy dostawcami aplikacji multimedialnych. Poniżej przedstawiamy listę naszych zaufanych podmiotów, którym pozwalamy używać na naszych stronach „Cookies”.
 
Odbiorcą informacji z Cookies są : Net sprint S.A., Google LLC, Stroer Digital Operations sp. z o.o., (dalej jako „SDO”), spółki zlecające SDO realizację kampanii reklamowej, podmioty badające i zliczające  kampanię SDO, partnerzy  handlowi SDO, Optad360 sp. z o.o., AdPrime , Adrino, Gemius Polska sp. z o.o . oraz Spectrum Brands Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku 7a; 02-366 Warszawa, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy m. st. Warszawy pod numerem KRS: 0000063377, NIP: 9511983304, REGON: 016359527

Pliki „Cookies” wykorzystywane są w celu:
•    dostosowania zawartości stron Sklepu do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, ponieważ „Cookies” pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika Sklepu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
•    tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy Sklepu korzystają ze strony internetowej, co umożliwia jej ulepszanie, (sprawdzamy ile mamy użytkowników, jak długo użytkownicy korzystają z naszego serwisu, jakie szczególnie treści ich interesują)
•    utrzymania sesji użytkownika Sklepu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Sklepu ponownie wpisywać loginu i hasła,
•    dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań, poprzez tzw. profilowanie czyli weryfikację ich zainteresowań i preferencji wynikających z analizy stron internetowych z których korzysta użytkownik,

W ramach naszych Sklepu możemy stosować następujące rodzaje plików „Cookies”:

•    tzw. niezbędne pliki „Cookies”, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Sklepu, np. uwierzytelniające pliki „Cookies” wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Sklepu,
•    pliki „Cookies” służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Sklepu,
•    pliki „Cookies”, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Sklepu,
•    tzw. funkcjonalne pliki „Cookies”, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.,
•    tzw. reklamowe pliki „Cookies”, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików „Cookies” w urządzeniu końcowym użytkownika.

Każdy z użytkowników ma możliwość, w każdej chwili, wyłączyć w swoim oprogramowaniu opcję przyjmowania „Cookies”. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „Cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).   
Wyłączenie „Cookies” może spowodować utrudnienia czy wręcz uniemożliwić korzystanie z niektórych usług w ramach Sklepu jednakże nie spowoduje to braku możliwości czytania czy oglądania treści zamieszczanych w ramach Sklepu, z wyjątkiem tych, do których dostęp wymaga logowania.

Wyrażenie zgody przez użytkownika na przyjmowanie „Cookies” odbywa się poprzez zmianę ustawień przeglądarki umożliwiających przetwarzanie „Cookies” lub poprzez wyrażenie zgody w odpowiednim „oknie” w Sklepie.

Postanowienia końcowe:
W zakresie nieuregulowanym niniejszą Polityką prywatności obowiązują przepisy z zakresu ochrony danych osobowych
Niniejsza Polityka prywatności obowiązuje od dnia 01 marca 2024 r.